Figa bez maku – śniadaniowa quinoa z figami

Zwykły wpis

Wczoraj znalazłam w sklepie świeże figi w sensownej cenie. Jakoś tak się złożyło, że nigdy wcześniej ich nie próbowałam (często jadłam suszone), a ostatnio sporo bloggerów rozpływa się w zachwytach nad nimi, więc zainwestowałam. Przyniosłam do domu cztery spore egzemplarze, w sam raz pod kolor do fioletowych miseczek 😉

Zaczęłam przeglądać przepisy i tu zaczęły się schody, bo większość to były albo dżemy, konfitury itp., albo figi owinięte szynką prosciutto, albo ciasta. A ja chciałam coś szybkiego, bezmięsnego i takiego, żeby nie „zabić” smaku świeżych owoców. Stanęło więc na tym, że figi staną się wypasionym dodatkiem do weekendowego śniadania. Właśnie skończyłam najadać się po uszy waniliową quinoa z figami i orzechami. Pycha 🙂

Quinoa można zastąpić kaszą jaglaną albo nawet kuskusem (oczywiście kuskusu nie gotujemy). Można też przygotować ją dzień wcześniej, a rano tylko dolać odrobinę mleka i podgrzać (albo i nie). Ja tak właśnie zrobiłam, bo mimo że nie spieszę się dziś do pracy, należę do osób, które w sekundę po otwarciu oczu myślą o jedzeniu 😉 i maksymalny do przyjęcia dla mnie czas szykowania śniadania to 5 minut. Łącznie ze zdjęciami 🙂

Składniki (z tej ilości quinoa wyjdą dwie nieduże porcje lub jedna i trochę resztek na deser ;))

quinoa

  • Szklanka quinoa lub kaszy jaglanej (surowej)
  • 2 szklanki mleka roślinnego
  • szczypta soli
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii lub cukru waniliowego
  • 1,5 łyżeczki cynamonu

dodatkowo

  • 2 suszone figi
  • duża garść orzechów nerkowca lub migdałów
  • 1-2 świeże figi na porcję
  • łyżeczka miodu (można pominąć lub zastąpić syropem klonowym)

Przygotowanie

W niewielkim garnku podrzgewamy mleko z solą, wanilią i cynamonem. Kiedy zaczyna się gotować, wsypujemy quinoa (przepłukaną uprzednio na sitku) i gotujemy ok. 15 minut, od czasu do czasu mieszając. Zestawiamy z ognia i albo od razu podajemy, albo odstawiamy do wystudzenia, a potem przykrywamy i chowamy w lodówce.

Suszone figi kroimy w kostkę, świeże na ćwiartki. Do ugotowanej quinoa dodajemy suszone figi i orzechy, mieszamy. Przekładamy do miseczek i układamy na wierzchu świeże figi. Ewentualnie polewamy odrobiną miodu. Smacznego 🙂

Uwagi: Jeśli nie macie suszonych fig, można użyć rodzynek albo innych suszonych owoców, np. moreli. Niedrogie ekologiczne suszone figi są do dostania w Rossmanie. Chyba już kiedyś o tym pisałam, ale naprawdę ostatnio przynajmniej w niektórych sklepach tej sieci można znaleźć szeroki wybór ekologicznych suszonych owoców, orzechów itp. a także mleko roślinne, kremy a’la nutella, wegańskie batoniki, mleko roślinne, a nawet eko sos pomidorowy w bardzo przystępnych cenach.

Życzę Wam miłej niedzieli, a ja lecę spalić te figi 😉

3 responses »

Skomentuj

