Gryczanka

Zwykły wpis

Nie mylić z Grycanką 😉 Prosty i pyszny przepis na surową wersję owsianki znaleziony na blogu Oh She Glows (gdzie znajdziecie też o niebo ładniejsze zdjęcia – jakoś dziś nie miałam weny tfurczej, ale chciałam się z Wami podzielić tym przepisem). Podstawowym składnikiem są surowe ziarna gryki (u nas występujące jako kasza gryczana niepalona). Należy je namoczyć przez noc, a następnie zmiksować z dowolnym mlekiem roślinnym (albo i nie), dodać owoce, orzechy, masło orzechowe, wiórki kokosowe, syrop klonowy, miód, kawałki czekolady, albo co Wam jeszcze przyjdzie do głowy. Albo wszystko na raz 🙂 I wcinać 🙂

Składniki (na 3 spore lub 4 mniejsze porcje)

  • 2 szklanki ziaren gryki
  • niecałe 1,5 szklanki mleka (użyłam sojowego, ale każde inne też na pewno się nada, nawet woda od biedy ujdzie)
  • ok. 2 łyżki mielonego siemienia lnianego
  • łyżeczka cynamonu
  • szczpyta soli
  • ok. łyżka dowolnego płynnego słodzika (u mnie syrop z agawy). Można dać więcej, jeśli lubicie słodsze smaki
  • opcjonalnie inne „słodkie” przyprawy – kakao, karob, wanilia…
  • dodatki wedle uznania, pomysłowości i zawartości lodówki

Przygotowanie

Ziarna gryki wrzucić do sporego naczynia i zalać zimną wodą. Odstawić na kilka godzin lub na noc. Rano odcedzić, przepłukać pod bieżącą wodą i zmiksować z mlekiem, cynamonem, słodzikiem i solą. Dodać owoce, orzechy itp. i pałaszować ze smakiem. Pozostałą gryczankę można trzymać w lodówce ze 3 dni, ale przed użyciem trzeba dolać trochę mleka, bo bardzo gęstnieje. Smacznego 🙂

5 responses »

    • Tak, słyszałam o vegespot.pl, ale ja nie jestem 100% wegetarianką, więc nie wiem, czy mogę się tam zgłosić? Jeśli wpisy są wrzucane automatycznie, jak na durszlaku, to chyba nie, żeby się nikt nie poczuł dotknięty, jak na wegetariańskiej stronie wyskoczy mu nagle łosoś 😉

  1. Trochę się obawiam tej surowej kaszy. Pewnie nie potrzebnie, ale blokada mimo wszystko jest. Można by kaszę ugotować i zmielić czy traci to już sens?

    • Można, czemu nie. Osobiście jadłam kilka razy surową i jest spoko, tzn smakuje dobrze i żadnych sensacji żołądkowych nie wywołuje, ale jak wolisz, to może być gotowana.

Skomentuj

