Ryba zapiekana z owocami

Zwykły wpis

Dziś mam dla Was pyszny pomysł na rybę. Pomysł chyba nietypowy, bo rozmawiałam z Googlem w sprawie podobnych przepisów i niewiele mógł mi powiedzieć 😉 Taką rybę przygotowywała kiedyś moja babcia. Pamiętam, że bardzo ją lubiłam (tzn. rybę – babcię tez oczywiście ;)), ale potem przepis jakoś zniknął z rodzinnego menu, a kiedy po paru latach chciałam podpytać babcię, jak to się dokładnie robi, w ogóle nie pamiętała, żeby kiedykolwiek szykowała takie danie. No cóż, musiałam się posiłkować inwencją własną 😉 Ale efekt jest naprawdę dobry – zachęcam Was do spróbowania.

Składniki

  • 0,5 kg filetów z ryby (u mnie pstrąg, przypuszczam że babcia używała dorsza, mintaja albo pangi)
  • duża szczypta soli
  • szczypta pieprzu (najlepiej świeżo mielonego)
  • sok z połowy cytryny
  • 1 jabłko
  • ok. 10 suszonych śliwek
  • ok. 10 suszonych moreli
  • mała garść rodzynek
  • kilkanaście goździków
  • ok. łyżka oliwy
  • ok. łyżka masła

Przygotowanie

Filety nacieramy solą i pieprzem, skrapiamy sokiem z cytryny. Naczynie do zapiekania smarujemy oliwą. Z jabłka wycinamy gniazdo nasienne i kroimy je (tzn. jabłko ;)) w plasterki. Na dnie naczynia kładziemy warstwę plasterków jabłka. Na to połowę ryby, połowę suszonych śliwek, moreli i goździków (goździki można powbijać w rybę). Następnie układamy kolejną wartwę jabłka, ryby i pozostałych suszonych owoców i goździków.

Przykrywamy folia aluminiową i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Po 25 minutach zdejmujemy folię i na wierzchu kładziemy kawałeczki masła. Pieczemy jeszcze 20-25 minut. Podajemy np. z surówką z kiszonej kapusty, marchewki i jabłka (jakoś tak się u mnie w domu utarło, że do ryby obowiązkowo była właśnie taka surówka :)). Smacznego 🙂

2 responses »

    • Nie, to nie ironia, blog tak sie kiedys nazywał, bo do niedawna byłam wegetarianką. Obecnie blog zmienił nazwę, ponieważ nie jestem już wegetarianką, ale pozostał stary adres, który najwyraxniej musze zmienić, bo mam wrażenie, że bardziej rzuca się w oczy niż cała reszta bloga, sądząc po ostatnich komentarzach 😛

Skomentuj

