Granola z Ulicy Sezamkowej :-)

Zwykły wpis

Miałam ten wieczór poświęcić zgoła czemu innemu. Ba, miałam nawet nie zaglądać do kuchni. I co? Jeszcze nie zdążyłam dobrze odwiesić kurtki, a już w piekarniku jakimś sposobem siedziała nowa porcja granoli 😉 Co ja poradzę, że kuchnia jest tym co mnie kręci, co mnie podnieca (nie tylko, ale między innymi ;)). Gdybym wcześniej wiedziała, że to właśnie gotowanie będzie moją pasją, może inaczej zaplanowałabym swoją karierę, w myśl zasady: jeśli kochasz to co robisz, nigdy nie będziesz musiał pracować”…

Wracając do granoli – jeśli lubicie sezamki czy chałwę, koniecznie ją wypróbujcie – jest baaaardzo sezamowa. Niezbyt słodka (ponieważ po pierwsze nie przepadam za bardzo słodkimi smakami, a po drugie staram się generalnie ostrożnie korzystać z cukru i słodzików), ale jeżeli wolicie słodsze musli, wystarczy dodać parę łyżek więcej syropu. Do bazy składającej się z „płatków mix 5 zbóż” (ale spokojnie można użyć samych owsianych) dodałam też kaszy jaglanej i quinoa. Widziałam przepisy na granolę z dodatkiem tych superzdrowych ziarenek, więc wiedziałam, że raczej nic nie wybuchnie 😉 A dzięki temu produkt końcowy ma trochę dodatkowego białka i ogólnie zyskuje na zdrowotności 😉

Nie dodawałam tym razem orzechów, specjalnie z dedykacją dla mojej przyjaciółki, która jest na nie uczulona i twierdzi, że bałaby się u mnie zjeść, bo do 90% rzeczy pakuję orzechy 😉 Coś w tym w sumie jest, bo je uwielbiam 😉 Ale jak widać, da się i bez nich przygotować pyszności 🙂

Składniki

suche

  • 2 szklanki płatków zbożowych (obojętnie z jakiego zboża, ale nie błyskawicznych)
  • 1/2 szklanki ziaren sezamu
  • 2 duże garście pestek słonecznika
  • ok. 2/3 szklanki kaszy jaglanej (surowej)
  • ok 1/3 szklanki quinoa (surowej, można użyć tylko kaszy lub tylko quinoa, albo w ogóle zrezygnować i użyć więcej płatków)
  • duża garść rodzynek

mokre

  • ok. 1/3 szklanki tahini
  • 3-4 łyżki syropu z agawy lub klonowego (można dodać więcej, jeśli będzie dla Was za mało słodkie)
  • ok. 1/3 szklanki gorącej wody
  • kilka kropel oleju sezamowego (opcjonalnie)
  • 2 szczypty soli

Przygotowanie

Suche składniki mieszamy w misce. Mokre miksujemy i wlewamy do suchych. Całość dokładnie mieszamy, tak, żeby wszystkie płatki, kaszki i inne ziarenka oblebiły się syropem. Wykładamy na blachę posmarowaną olejem lub przykrytą matą silikonową i pieczemy ok. 40 minut w 165 stopniach. Mniej więcej w połowie pieczenia mieszamy, żeby wszystko równo się zrumieniło. I gotowe 🙂 Studzimy i przechowujemy w zamkniętych pojemnikach.

Przy tej okazji chciałam jeszcze raz gorąco Wam polecić matę do pieczenia. Wcześniej, kiedy piekłam granolę, ciasteczka itp, mimo smarowania blachy olejem zawsze coś się gdzieś przykleiło. Mata rozwiązuje ten problem w 100% – pieczemy bez dodatkowego tłuszczu, bez konieczności szorowania blachy i jest zdecydowanie mniej upierdliwa w obsłudze (i bardziej ekologiczna :)) niż papier pergaminowy. Naprawdę, to było dobrze wydane 16 zł 🙂

Przepis dodaję, rzutem na taśmę, do akcji Niedoceniana kasza jaglana.

3 responses »

  1. Witaj,

    powstał pomysł stworzenia osobnego miejsca w sieci, gdzie znajdowałyby się wyłącznie ‚owsiane’ przepisy kulinarne – A te, które Pani opublikowała na swym blogu wydają się nam bardzo ciekawe! Zatem – uprzejmie prosimy o pozwolenie zamieszczenia ich (oraz każdego takiego kolejnego; w formie oryginalnej, wraz ze zdjęciem) w naszej wspólnej Krainie Owsa – Owsiankowie!

    Oczywiście źródło zostanie wyraźnie zaznaczone 🙂

    Liczymy na pozytywną odpowiedź w komentarzach pierwszego posta na blogu – owsianakraina.blogspot.com

    Z owsianym pozdrowieniem,
    Grupa Owsiankowych Smakoszy

    • Wrzuciłam na ścianę u siebie 🙂 Ja nie mieszkam z rodzicami i do górnej granicy brakuje mi niestety tylko paru miesięcy, to tez mogę wypełnić, czy niekoniecznie?

Skomentuj

