Ekspresowe śniadanie lub deser – ciastko owsiane w 5 minut

Zwykły wpis

Jeśli lubicie ciasteczka owsiane, batoniki musli itp., koniecznie wypróbujcie ten przepis. Wychodzi z niego duże ciacho, w sam raz na pożywne śniadanie. A jego największą zaletą jest fakt, że przygotowanie trwa dosłownie 5 minut i z łatwością można je wcisnąć w plan poranka, pomiędzy mycie zębów, prasowanie spodni, szukanie zagnionych papierów do pracy a makijaż 🙂 Pomysł zaczrpnęłam z bloga Love Veggies and Yoga.

Składniki

  • 1 dojrzały banan
  • pół szklanki płatków owsianych, pszennych, żytnich itp, byle nie błyskawicznych
  • pół łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli

Przygotowanie

Banana rozgniatamy widelcem i mieszamy z pozostałymi składnikami. Talerzyk nadający się do mikrofalówki (tzn. szklany lub ceramiczny bez metalowych ozdóbek) smarujemy delikatnie olejem i układamy na nim masę bananową, tworząc placek o grubości około 1 cm. Wkładamy do kuchenki mikrofalowej i podgrzewamy na wysokiej mocy ok. 3 – 3.5 minuty. Wyjmujemy i czekamy kilka minut, aż troszkę przestygnie i stężeje. Można posmarować masłem orzechowym, dżemem, zjeść ze świżeymi owocami albo jogurtem, albo wszystko na raz 🙂

Dla odmiany można dodać do masy łyżeczkę kakao, inne przyprawy, np. kardamon, wanilię, imbir czy gałkę muszkatałową… Można też dorzucić garstkę namoczonych w wodzie rodzynek albo suszonej żurawiny. Testowałam opcję ze świeżymi owocami (malinami i jagodami), ale nie polecam, bo niestety w mikrofali się upłynniły i zamiast ciastka wyszła owsianka 😉 Aczkolwiek całkiem smaczna.

PS. Kupiłam truskawki 🙂 Wiem, że jest marzec, sezon truskawkowy hen daleko, a te przyleciały Bóg wie skąd i są nafazerowane Bóg wie czym, ale zobaczyłam je w promocji i nie mogłam się oprzeć. O dziwo, smakowały jak truskawki, a nie jak tektura 🙂 Małżonek twierdzi, że na pewno są sztuczne 😉

Przepis dorzucam do akcji Wegańskie słodkości

11 responses »

  1. pierwsza moja myśl „w 5 minut? naprawdę?” jako maniaczkę płatków owsianych – nie trzeba było mnie długo przekonywać 🙂 już myślę kiedy takie śniadanko sobie sprawić 🙂

  2. Pingback: Owsiankowe pancakes « Z pamiętnika wegetarianki

    • Bardzo się cieszę 🙂 Ja jakoś o nim zapomniałam, ale właśnie dzisiaj myślałam, że chyba muszę „odkurzyć” ten przepis 🙂

Skomentuj

