Miniaturowe dynie nadziewane tofu

Zwykły wpis

Od jakiegoś czasu zamawiam zakupy spożywcze przez internet. Wielka oszczędność czasu i nerwów, ale czasami zdarzają się niespodzianki. Np ostatnio zamiast jednej dyni, której się spodziewałam, zastałam w skrzynce dwie malutkie dynie, które tak sympatycznie wyglądały, że żal mi było przerobić ich na zupę 😉 W związku z tym pomieszkały trochę w lodówce, a ja myślałam, co by tu z nimi począć. Wreszcie dziś zebrałam się w sobie i powstało proste, niezbyt pracochłonne, za to całkiem efektowne wegańskie danie – mini dynie hokkaido faszerowane tofu z kminkiem i pomarańczą. Pomysł powstał w wyniku skrzyżowania dwóch przepisów – mojej tarty z brukselką i faszerowanej dyni z bloga Bitter Sweet.

Składniki (na 4 porcje)

  • 2 małe dynie (wielkości grejpfruta)
  • olej do wysmarowania naczynia

nadzienie z tofu

  • 2 kostki tofu (po 180 g)
  • czubata łyżka mąki kukurydzianej
  • sok z jednej pomarańczy
  • sok z połowy limonki (ew. z połowy małej cytryny)
  • ok. płaskiej łyżki mielonego kminku
  • ok. łyżeczki mielonej skórki cytrynowej
  • sól i pieprz do smaku (pieprzu nie należy żałować ;))
  • ok. 2-3 łyżki mleka roślinnego

Przygotowanie

Dynie myjemy, odcinamy korzonki, przecinamy na pół, wyjmujemy ze środka pestki. U mnie świetnie się przy tym sprawdziła gałkownica do lodów. Składniki nadzienia miksujemy na jednolitą masę. Wkładamy nadzienie do dyniowych miseczek. Dno naczynia do zapiekania smarujemy olejem i wstawiamy połówki dyni. Pieczemy 40 minut w 200 stopniach. W trakcie pieczenia co jakiś czas (chyba 3 razy) wlewałam odrobinę wody na dno naczynia, żeby dynie za bardzo nie wyschły.

Sami widzicie, że nie ma z nimi za wiele pracy, a efekt fajny. Sprawdzią się nawet, gdy ktoś wpadnie z wizytą 🙂

6 responses »

Skomentuj

