Tropikalne burrito śniadaniowe

Zwykły wpis

Dziś kolejna propozycja śniadaniowa. Przepyszny wrap zainspirowany przepisem z bloga Kath Eats Real Food. Z początku propozycja połączenia fasoli z bananem i mango wydawała mi się, delikatnie mówiąc, ekstrawagancka. Ale stwierdziłam, że raz się żyje, spróbowałam i jestem zachwycona 🙂 To jest naprawdę świetna kombinacja. Dostosowałam trochę przyprawy – uznałam że dodatek kakao i cynamonu do masy fasolowej nada jej bardziej śniadaniową wymowę 😉 I rzeczywiście, jako fanka czekolady z chilli, czuję się w 100% zaspokojona tą śmieszną wariacją na temat kuchni meksykańskiej.

Jeśli chodzi o mango, w przepisie jest świeże, ale ja użyłam suszonego namoczonego uprzednio w wodzie przez noc. Jakkolwiek dziwnie to nie zabrzmi, mango w takiej postaci smakuje mi o wiele bardziej niż świeże. Suszone mango można dostać w Rossmannie w cenie ok. 5 zł za paczkę, więc całkiem nieźle. W ogóle Rossmann ma ostatnio ciekawą ofertę zdrowej żywności w bardzo przyzwoitych cenach, więc jeśli jeszcze nie rozglądaliście się tam pod tym kątem, zróbcie to następnym razem.

Wracając do tematu…

Składniki (na 1 porcję)

  • 1 tortilla
  • pół banana
  • pół świeżego mango lub ok. 10 pasków suszonego namoczonych w wodzie przez kilka godzin
  • łyżka wiórków kokosowych

pasta fasolowa

  • pół puszki czerwonej fasoli (odcedzonej)
  • 1,5 łyżeczki kakao
  • duża szczypta chilli
  • szczypta cynamonu
  • odrobina syropu z agawy (niecała łyżeczka)
  • opcjonalnie łyżeczka ostrej salsy

Przygotowanie

Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni. Składniki pasty fasolowej miksujemy na gęstą jednolitą masę. Na placek tortilli wykładamy pastę fasolową, pokrojonego w plasterki banana, kawałki mango i posypujemy łyżką wiórków kokosowych. Zwijamy (instrukcję zwijania burrito tak, żeby się nie rozwaliło, można znaleźć np tutaj – naprawdę działa :)) i pieczemy przez ok. 10 minut. Wcinamy 🙂 Można podawać z sałątką owocową lub jogurtem greckim, ale dla mnie był fajnastyczny tylko w towarzystwie kawy 🙂

Przepis dodaję do akcji Warzywa Strączkowe i Festiwal Śniadaniowy

2 responses »

Skomentuj

