Sałatka „bomba proteinowa”

Zwykły wpis

Kolejna pyszna propozycja zaczerpnięta z bloga Oh She Glows. To bomba witamin, świetne wegańskie źródło białka, bardzo sycąca, a przy tym pyszna. Doskonała zarówno na ciepło jak i na zimno. A sos…. mmmmmm, niebo w gębie, w zasadzie mogłabym go jeść bez sałatki 😉

Składniki

  • szklanka surowej zielonej soczewicy
  • szklanka ziaren orkiszu lub pszenicy (próbowałam też z pęczakiem, również jest smaczne, ale zdecydowanie najbardziej mi smakowało z orkiszem)
  • duży pomidor pokrojony w kostkę
  • duża czerwona papryka poktojona w kostkę
  • czerwona cebula posiekana
  • 3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
  • odrobina oleju do smażenia
  • kilka garści świeżych liści szpinaku, porwanych na kawałki
  • pęczek natki pietruszki, drobno posiekany

sos

  • 1/4 szklanki tahini
  • sok z 2 cytryn
  • 2-3 ząbki czonsku przeciśnięte przez praskę (tutaj dobrze się sprawdza też czonsnek w proszku)
  • sól i pipeprz do smaku
  • 1/4 szklanki płatków drożdżowych (można pominąć)
  • ok 1/4 szklanki wody

Przygotowanie

Soczewicę i orkisz lub pszenicę gotujemy w osolonej wodzie na niezbyt miękko, czyli soczewice około 20 minut a orkisz ok. 25-30 minut. Miksujemy wszystkie składniki sosu. Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy kilka minut cebulę z czosnkiem, często mieszając. Kiedy cebula zmięknie, dodajemy paprykę i pomidora i smażymy ok 10 minut (może troszkę mniej). Następnie wrzucamy szpinak i smażymy dalej, aż liście trochę się skurczą i zmiękną. Solimy i pieprzymy wedle upodobania. Dodajemy ugotowaną soczewicę i orkisz oraz sos i dokładnie mieszamy wszystkie składniki. Zdejmujemy z ognia i dodajemy posiekaną natkę pietruszki. Ewentualnie doprawiamy jeszcze raz do smaku solą i pieprzem.

Przepis dołączam do akcji Warzywa Strączkowe

Reklamy

2 responses »

  1. potwierdzam że orkisz jest najlepszy . Orkisz można spożywać również zamiast ryżu, ziemniaków do drugiego dania. Na śniadanie z mlekiem , na słodko z miodem konfiturami, czy tez z oliwą czy masłem. Wczoraj ugotowałem ziarno orkiszu, będzie dziś na obiad i na cały tydzień do różnych potraw. (ugotowany orkisz można przechowywać w lodówce przez 7-10 dni)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s