Happy 2012 :-) Życzenia i muffinki earl grey

Zwykły wpis

Witajcie w 2012 roku 🙂 Mam nadzieję, że Sylwestra spędziliście w miłym towarzystwie, imprezy się udały, szampan lał się szerokim strumieniem i że nie macie teraz takiego kaca jak ja 😉 No cóż, Nowy Rok jest raz w roku 😉 Życzę Wam, żeby ten nowy rok przyniósł zmiany na lepsze i żeby udało Wam się zrealizować wszystkie postanowienia. Co do mnie, chcialabym, żeby to był mój pierwszy w pełni wegański rok.

Na dobry początek roku chciałam się z Wam podzielić przepisem na pyszne muffinki. Ostatnio stałam się wielbicielką herbaty z mlekiem w ogóle, a w szczególności earl greya z mlekiem. Postanowiłam ten smak odtworzyć w postaci muffinek. Są pyszne – mięciutkie, wilgotne i dodatkowo nie zawierają tłuszczu. Dobre na deser albo na słodkie śniadanie.

Składniki (na 18 muffinek)

Suche

  • 3 szklanki mąki (użyłam pełnoziarnistej)
  • szklanka cukru
  • szczypta soli
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1,5 łyżeczki skórki cytrynowej (opcjonalnie)

Mokre

  • 2,5 szklanki mleka roślinnego
  • 1,5 kostki tofu (czyli ok 300g)
  • 1 jabłko

Oprócz tego

  • 8 torebek herbaty ekspresowej earl grey
  • olej do natłuszczenia foremek
  • ewentualnie orzechy nerkowca lub płatki migdałowe do dekoracji)

Przygotowanie

Mleko wlewamy go rondelka i wrzucamy saszetki z herbatą. Zagotowujemy, czasem mieszając, i odstawiamy na ok. 10 minut. Wyjmujemy i odciskamy torebki herbaty. Tofu kruszymy na kawałki i wrzucamy do blendera. Dodajemy mleko z herbatą i jabłko starte na tarce o drobnych oczkach. Całość miksujemy do uzyskania jednolitej konsystencji.

W dużej misce mieszamy wszystkie suche składniki. Wlewamy mokre i mieszamy do połączenia składników. Przekładamy masę do natłuszczonych foremek (jeśli używacie silikonowych, nie trzeba ich natłuszczać. Ja piekłam część w silikonowych, a resztę w metalowych). Ewentualnie dekorujemy orzechami lub płatkami migdałowymi. Pieczemy ok 22 minuty w 180 stopniach.

One response »

Skomentuj

